Když se řekne Home Office

Domácí kancelář neboli Home Office již dávno není fenomén existující pouze mezi kreativci nebo marketingovými pracovníky na volné noze. Dobře zařízená domácí kancelář si prakticky v ničem nezadá s její klasickou obdobou, a tabu nemusí představovat ani návštěvy klientů nebo obchodních partnerů.

Než si do svého nového útočiště někoho pozvete, neměli byste zapomenout na určitá pravidla a náležitosti, které je třeba dodržet. Jakákoliv kancelář je určena primárně k pracovním účelům, a proto z jejího okolí odstraňte veškeré rušivé prvky. Není radno nechat se jakkoli rozptylovat. A není zapotřebí dodávat, že právě domácí prostředí dokáže vaši pracovní morálku narušit jako nic jiného. S ohledem na vaši výkonnost a stejně tak i duševní hygienu, byste měli vše zařídit právě tak, abyste se ve svém Home Office cítili spíše jako v kanceláři, a ne jako někde doma v pokoji.

Návyky upevňují morálku
Při práci z domova se vám určitě osvědčí řada návyků, jež spadají spíše do sféry psychologie člověka. Dobré je, když se i do domácí kanceláře budete oblékat tak, jako byste opravdu měli namířeno někam do zaměstnání. To neznamená, že si na sebe musíte obléct právě společenský oblek či luxusní kostýmek. Na druhou stranu se vám určitě nebude dobře pracovat například v noční košili. Člověk má od přírody nepopiratelné sklony k lenosti a je jen na vás, zda jim dáte byť jen sebemenší šanci.

Ve vaší kanceláři by se nemělo nacházet vůbec nic, co by vás mohlo jen náznakem svádět a rozptylovat od práce. Prostor s kanceláří proto od zbytku své domácnosti oddělte třeba pomocí paravánu. Za ním pak nechte i veškeré časopisy, knihy či přístroje. Samozřejmě jen pokud právě tyto věci nepotřebujete k práci. Když už přece jen neodkladně zatoužíte po pauze, je mnohem efektivnější vydat se na krátkou procházku někam ven, než setrvat v kanceláři a věnovat se čtení lifestylových magazínů.

Odpojte se
K nezaplacení je schopnost odpoutat se od bezduchého používání internetu a zejména potom sociálních sítí. Ve většině odvětví se dnes již při práci bez internetu neobejdete, nicméně právě tento chytrý pomocník se nejčastěji stává předmětem pokušení a od činnosti vás dokáže vytrhnout klidně i na několik dlouhých hodin. Pokud nejrůznější messengery potřebujete například v rámci profesionálních konzultací, zkuste se zde „vypnout“ alespoň pro všechny ostatní. Možná budete velmi překvapeni, jak vaše produktivita najednou vzroste.

Vybavte se
Správně zvolený nábytek tvoří velmi důležitý aspekt celé kanceláře. Ať už jde o stůl či židli na sezení, věnujte jejich výběru dostatečnému množství času. Především vaše záda to ocení.

Podceňovat byste neměli ani další složky řekněme doprovodného vybavení. Praktickou pomůckou jsou cliprámy, s jejichž pomocí si můžete takřka kamkoli na zeď připevnit nejrůznější osvědčení, certifikáty či diplomy. Působí to profesionálně a při práci i dostatečně motivačně. Ať už tedy máte k vystavení cokoliv, své místo si to ve vaší kanceláři určitě najde.

Dalším doplňkem, který pomůže návštěvám utvrdit se o vaší profesionalitě, jsou stojánky na letáky. Do těch umístíte nejrůznější reklamní materiály či brožury. Ne každý má totiž čas a chuť si všechny potřebné informace vyslechnout na místě. Často je navíc není možné ani všechny vstřebat. Tak jako tak je vždy lepší mít po ruce nějaký ten prospekt, který právě přítomnému návštěvníkovi můžete dát domů s sebou.

Mezi velmi oblíbené vizuální pomůcky v posledních letech pak patří zejména flipcharty. Ty využijete především při prezentacích svého portfolia. Pokud se tedy budete klientům představovat, určitě byste měli vzít v úvahu i tuto praktickou pomůcku.

Do prostředí své domácí kanceláře si samozřejmě můžete pořídit celou další řadu věcí. Hlavním cílem však zůstává, abyste se cítili dobře a současně nebyli ničím rušeni. Práce vám pak půjde od ruky a sami možná budete žasnout nad svými výsledky.

Komerční prezentace

Datum vydání: 17. 4. 2015

Edit: