Jak zařídit pohodlnou domácí pracovnu

dřevěný sekretář

Dřevěný sekretář Natura Home Cartago Soft z olejovaného masivního dubu s vyjížděcí deskou má velikost 123 x 93 x 62cm. Foto: Nábytek-Brückl

Do detailu vybavená místnost, nebo nenápadný koutek? Vytvořte si doma kancelář „na míru“ a hlavně tak, aby co nejlépe vyhovovala stylu vaší práce.

Doba pandemie covidu ukázala, že různé druhy kancelářské práce lze díky notebookům a připojení k internetu zcela plnohodnotně vykonávat i z domova. V současné době již sice neplatí restrikce pro setkávání většího počtu lidí, tento způsob práce si ale ponechává řadu výhod, a proto jej spousta lidí stále preferuje nebo kombinuje s docházením do zaměstnání. A jak si domácí pracoviště optimálně zařídit?

Nejspíš není mnoho těch, kdo disponují samostatnou místností, kam se mohou nerušeně zavřít. Většina z nás musí pracovní kout nějak zakomponovat do stávající domácnosti. Je tedy důležité, aby byl nábytek pro home office vkusný, nenápadný, ale také flexibilní a praktický, aby harmonicky doplňoval ostatní zařízení a nepůsobil rušivě.

Typy nábytku do domácí pracovny

Na trhu lze najít zajímavé modely sklápěcích stolů, desek nebo sekretářů, které po použití nenápadně zmizí. Jejich deska se sklopí, vysune, zasune nebo případně schová za dvířky či přiklopí roletou. Variantou psacích stolů a sekretářů s různými přihrádkami, zásuvkami a sekretářovými nástavci jsou i nástěnné modely, které lze upevnit na zeď do odpovídající výšky. Komu pro práci stačí pouze notebook, může pracovat i na menším či konzolovém stolku. Pokud máte doma dostatek místa, pro celodenní práci lze pořídit i manuálně nebo elektronicky výškově nastavitelný stůl, který brání jednostrannému zatěžování páteře při dlouhodobém sezení. Pro tento typ práce je nezbytný i nákup odpovídající ergonomické kancelářské židle, která bude svými parametry vyhovovat vaší postavě. Nevybírejte proto nejlevnější, ale raději opravdu kvalitní typ, zdravá páteř za to stojí. Židle by měla být výškově a pokud možno i hloubkově nastavitelná (od kraje sedáku k opěradlu) a umožňovat regulaci výšky područek. Některé typy mají i houpací mechanismus pro uvolnění páteře.

Další zařízení

Pracovní kout je často třeba doplnit regály a policemi, kam umístíte pořadače a další kancelářské potřeby, jako například papíry do tiskárny, poznámkové bloky nebo složky na dokumenty. Hodí se také mít na očích nástěnku s kalendářem a úkoly k vyřízení. U domácí pracovny máte výhodu, že ji můžete vybavit doplňky, které máte rádi, obklopit se květináči s pokojovými rostlinami apod. a také ji doladit do svých oblíbených barev, což většinou v rozlehlé neosobní kanceláři ve stylu open space není možné.

Text: Dita Fingerlandová
Foto: se svolením firem Nábytek-Brückl, Kancelářské židle, Hezký dětský nábytek, Ligne-Roset Praha, Beliani, Designový nábytek, Dedra, IKEA, Nábytek Hülsta, Tchibo, Bonami

Datum vydání: 28. 3. 2024

Edit: