Čistá belgická radost
Ve vlámském Kortrijku u francouzských hranic se jednou za dva roky prezentuje interiér. Vlastně Interieur. Ten letošní povznesl duši a vyčistil oči zanesené mnohými předměty, které se označují jako designové. V malém belgickém městě se design skutečně sešel, aniž by se nějak extra proklamoval.
Ve srovnání s jinými, většími a největšími veletrhy bývá v Kortrijku příjemně málo balastu. Právě menší až komorní výstavní plocha tu působí blahodárně, výběr je mnohem přísnější a pečlivější. Skladebnost a variabilita jsou pořád číslo jedna. Dbá se velmi pečlivě na to, aby se mohl zařídit mladý i starý, garsonkář i lofťák. Milovník klasiky najde dost kůže a dřeva, ten, kdo chce poněkud větší odvaz, najde pohříchu rovněž přírodní materiály, ale zpracované a použité jinak, neotřele. Kortrijk je veskrze vlídný, nikomu nic nevnucuje ani neupírá, a přesto, nebo snad právě proto, poskytne velmi dobrý přehled o vývoji současné nábytkové tvorby i o cestičkách, které vyšlapávají ti začínající. Jejich tvorbu vám představíme příště.
Přimíchejte krásné kvalitní dřevo, u něhož si výrobce hraje s každým detailem a upravuje pečlivě i ty nejmenší hrany. Také tvary, které občas poctivě něco opíší z minulosti stejně jako geometrie na kobercích i textilu, upomínající na padesátá léta, a máme další díl skládačky vystihující podoby současného nábytku.

Roztomilé. Nadsázka a sebeironie se tu má dobře, skoro jako bychom byli v Česku, ale vystavující jsou tu milejší.

Stolek Pinkit je přizpůsobivý jako chameleon, získal cenu za design a navrhla jej Christiana Macedo. Two.six

Poetické lampy inspirované žongléry s koulí také zde drží na kovových „pažích“ křehkou rovnováhu. Michael Anstassiades, Flos
Per/Use je nová značka, která má základnu v Belgii v městečku s tradicí výroby a designu nábytku. Nabízí současný design, mezi jejími tvůrci je i naše Lucie Koldová. Představujeme chytrý věšák Piano/Patrick Séha, na snímku vedle je váza Etna Fréderica Richarda, lampa dřevo-sklo Frederika Delbarta, stolky Levels navrhli Lucie Koldová a Dan Yeffet a zcela vpravo Luciina Double bowl.

Součástka vytištěná ve 3D drží celý stůl Keystone japonsko- -italské dvojice Minale Maeda. Hlavní cena soutěže při 24. ročníku Interieur.
Funkční jednoduchost má v bytě výhodu: nikdy se neomrzí.

Lavice či možná odkládací plocha lehké a účelné konstrukce, elegantní solitér. Christophe Pillet, Lema
To, co se na jaře v Milánu na obří výstavní ploše poněkud rozředilo, tady najednou výrazně vyvstalo. Mluvíme o zajímavé barevné kombinaci, která vás barvou žlutou nedráždí a barvou petrolejovou netlumí, ale celkově v tomto propojení povzbuzuje, oživuje a působí harmonicky. Všechny valéry petroleje, někdy ředěné až do vodové, se dobře snesou s odstíny žluté, ale i tolik oblíbené šedé.

Do třetice švédský Bolon, aktuální petrolejová z kolekce Artisan, která spojila staré řemeslo a novou technologii, má profi lovanou přízi a působí jako textil.
Datum vydání: 23. 3. 2015