Barevné a zářivé školní dny díky Akzo Nobel
Praha, 12. června 2015 – Není žádným tajemstvím, že veselé barvy a příjemné prostředí dokážou vykouzlit úsměv na dětské tváři a mají pozitivní vliv na jejich schopnost učit se. Společnost Akzo Nobel myslí na naši budoucí generaci a její vzdělávání. To vnímá jako jeden z pilířů celosvětové iniciativy Human Cities, jejímž poselstvím je přesvědčení, že barvy umí výrazně vylepšit městské prostředí. Společnost včera odstartovala své aktivity směřované k českým vzdělávacím zařízením a s nasazením vlastní pracovní síly pomohla zvelebit Tyršovu základní a mateřskou školu v pražských Jinonicích.
Škola v novém kabátě
Děti chodí do školy každý den a je to místo, kde potřebují maximalizovat své soustředění a studijní výkony. Škola jim má na oplátku poskytovat takové prostředí, v němž by mohly rozvíjet svou produktivitu a kreativitu Mnohé vědecké studie již v minulosti prokázaly významný vliv barev na dětskou psychiku – je tedy nasnadě, že pokud se budou v barevné a udržované třídě cítit dobře, přispěje tento fakt ke snadnějšímu nabývání vědomostí. „Cítíme zodpovědnost za prostředí, v němž žijeme my i naše děti. Přijít sem a vidět rozzářené dětské obličeje, které nevěří vlastním očím, jak se jim známé prostředí mění před očima, to je důvod, proč jsme spolu s kolegy dobrovolně oblékli montérky a ukázali, že za to umíme vzít,‟ popisuje s úsměvem Miroslava Bozděchová, HR ředitelka Akzo Nobel CES.
Zkrášlování jinonické školy a přilehlého sportoviště proběhlo na základě grafického návrhu určeného speciálně pro tento objekt. Ten je výsledkem spolupráce profesionálů ze studia Malujeme jinak a produktových odborníků Akzo Nobel. Díky širokému portfoliu produktů společnosti se renovace dočkaly skutečně veškeré povrchy – od stěn, přes zábradlí, až po dřevěné lavičky. Není tedy divu, že si svůj díl práce našel každý ze 110 zaměstnanců Akzo Nobel. Ti sem přicestovali z různých koutů Evropy – kromě domácích zástupců společnosti přiložili ruku k dílu také jejich kolegové z Maďarska, Rumunska, Chorvatska, Polska a Holandska. „Byla to pro mě moc příjemná zkušenost,” říká moderátor Jan Smetana, který společným dnem dobrých skutků provázel. „Každý tady zapomene na vlastní starosti a soustředí se na to, aby stál výsledek za to a děti byly spokojené. Jako otec si podobných aktivit nesmírně cením a věřím, že mají hlubší smysl,‟ doplňuje.
V Jinonicích nekončíme
Smutnit ale nemusí ani další děti z ostatních pražských základních a mateřských škol. V Jinonicích totiž aktivity Akzo Nobel v této oblasti teprve začínají – v průběhu letošního roku se počítá s vylepšením dalších dvou vybraných institucí. Nominujte svou oblíbenou školu nebo školku prostřednictvím emailové adresy malujemeskolu@akzonobel.com a dopomozte dětem k barevnější a veselejší výuce!
Human Cities jako rámec pro prospěšné aktivity na celém světě
Akzo Nobel vnímá celosvětové dění a vzrůstající nároky na společenskou odpovědnost. V loňském roce společnost veřejně artikulovala šest hlavních oblastí, na jejichž budování se hodlá aktivně podílet. Iniciativa Human Cities tak zahrnuje péči o historická dědictví měst, v nichž žijeme, a zájem o to, aby byla tato města barevnější a přívětivější pro život. S tím logicky souvisí důraz na funkční a komfortní infrastrukturu, včetně vybudování nebo zvelebení míst určených pro odpočinek a sport. Vzdělání má v této iniciativě rovněž nezastupitelné místo jakési životodárné tekutiny každého fungujícího systému. Jako klíčové v tomto směru vnímá Akzo Nobel zejména inovace, kterých nelze docílit bez investic do vzdělání a jeho systematické podpory. Veškeré aktivity musí rovněž zohledňovat ekologické dopady na okolní prostředí a postupující klimatické změny. Hlavní myšlenkou zůstává důvěra v moc barev, které hrají důležitou roli ve znovunalezení vztahu lidí k prostředí, v němž žijí a v probouzení měst k životu.
Více informací o portfoliu produktů Akzo Nobel hledejte na:
www.dulux.cz nebo na https://cs-cz.facebook.com/DuluxCZ
www.hammerite.cz nebo na https://www.facebook.com/pages/Hammerite-CZ/480498152084451
www.xyladecor.cz nebo na https://www.facebook.com/pages/Xyladecor-CZ/304506993044722
www.luxol.cz/
O iniciativě Human Cities více zde: https://www.akzonobel.com/aboutus/human_cities/
Komerční prezentace
Datum vydání: 23. 6. 2015